دوشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » علمی و آموزشی » هوش تجاری برای مدیران

هوش تجاری برای مدیران

مدیریت فرآیندی بسیار پیچیده است که نیاز به نوعی هوش تجاری برای بدست آوردن MAX سود در امر تجارت دارد.طبق تعریف علمی از هوش تجاری داریم :
هوش تجاری مجموعه تواناییها، تکنولوژی ها، ابزارها و راهکارهایی است که به درک بهتر مدیران از شرایط کسب و کار کمک می نماید. ابزارهای هوش تجاری، دیدگاه هایی از شرایط گذشته، حال و آینده را در اختیار افراد قرار می دهند. با پیاده سازی راهکارهای هوش تجاری فاصله موجود بین مدیران میانی و مدیران ارشد از دیدگاه ارتباط اطلاعاتی از میان خواهد رفت و اطلاعات مورد نیاز مدیران در هر سطح، در لحظه و با کیفیت بالا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. همچنین کارشناسان و تحلیل گران می تواند با استفاده از امکانات ساده، فعالیتهای خود را بهبود بخشند و به نتایج بهتری دست پیدا نمایند.

 

bi-business-intelligence

در مورد این که هوش تجاری چگونه کار می کند نظرزیه های متفاوتی وجود دارد اما تمامی نظریه ها در این امر مشترک هستند که هوش تجاری بر پایهی یک اصل ساده کار می کند و ان هم : “بهبود کارایی با ایجاد بستر مناسب برای تصمیم سازی در سازمان”.

c3121a2e996082673170b435c3f6ffc9

وقتی که دیدگاه مدیران نسبت به داده های سازمانی کامل وجامع است، می توان به تصمیمات اتخاذ شده اطمینان کامل داشت و مطمئن بود که این تصمیمات سازمان را در شرایط رقابتی حفظ می نماید و همچنین اهداف تعریف شده به دست خواهند آمد. اما برای استفاده کامل از قابلیتهای هوش تجاری، این راه کار باید توانایی انعطاف پذیری و در اختیار گذاشتن امکانات مختلف در سطح افراد، تیمها و کل سازمان را داشته باشد

امتیاز شما به این مطب
[Total: 1 Average: 1]

همچنین ببینید

ربات رسمی تلگرام

آموزش ساخت استیکر زیبا و حرفه‌ای در تلگرام

وب ها:یکی از کاربردهای خوب تلگرام برای کاربرانش ساختن استیکر شخصی می باشد.علاقه مندان به ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + 3 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>