پنج شنبه , ۲۳ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » روانشناسی کودک » کودکان خرابکار مهارت یادگیری بالاتر

کودکان خرابکار مهارت یادگیری بالاتر

حتما برای شما پیش آمده که وقتی کودکتان در حین غذا خوردن تمام خوراکی را پخش و خودش را کثیف کند عصبی شوید یا شاید بهم ریختن دکوراسیون خانه و چشیدن هرچیزی حتی آشغال شما بیشتر عصبی کند اما آرامش داشته باشید باید بگوییم تبریک کودک شما مهارت یادگیری بالایی داشته و در اصطلاح زرنگ است .

smiling021

تحقیقات صورت گرفته توسط پژوهشگران بطور واضح تاکید می کنند کودکانی که اقدام به چنگ زدن، لمس و حس کردن، چشیدن و حتی پرتاب اشیاء اطراف خود دارند به شدت توانایی یادگیری داشته و درواقع کودک با انجام این رفتارها سعی در شناخت اطراف و سر درآوردن از هرچیزی را دارد به همین دلیل می گوییم زرنگ است . این مطالعات و تحقیقات بر روی ۷۲ کودک ۱۶ ماهه صورت گرفته که در آن ها اشیای مختلفی از قبیل مربای توت فرنگی، ‌پنیر،‌ سس شکلات و سوپ را به کودک داده اند و پس از آشنا شدن کودک با آن ها با نام گذاری این اشیا با کلمات ساده‌ای مانند dax یا kiv تحقیق شروع شده و دیده شد کودکانی که خرابکاری کردند و اقدام به چنگ زدن، برداشتن و بردن شییء به سمت دهان کرده بودند نام های اشیا را بهتر به خاطر سپرده اند اما کودکان تمیز در مقایسه با کودکان کثیف از هوش پایین تری برخوردار بودند . شانس شناسایی درست اشیاء در کودکان با رفتار کثیف‌کاری ۷۰ درصد و کودکان تمیز و مرتب تنها ۵۰ درصد بود .

70

در تحقیق دیگر با تقسیم کردن کودکان به دو گروه محققان یک گروه را روی صندلی‌های بلند و گروه دیگر روی میز نشاندند و مشخص شد کودکانی که امکان کثیف کاری بیشتری داشته اند یعنی گروهی که روی صندلی بلندتر بودند عملکرد شناختی بهتری در مقایسه با گروه دوم داشتند . پس می توان نتیجه گرفت اگر کودک شلوغی دارید که فقط در حال خرابکاری و کثیف کاریست می تواند مهارت یادگیری بالایی نسبت به سایر کودکان داشته باشد .

امتیاز شما به این مطب
[Total: 2 Average: 3]

همچنین ببینید

14862931688715723818212177143142611568157

چگونه با کودکان خردسال بازی کنیم

کودکان خردسال و حتی نوزادان گاهی گریه و بی قراری می کنند و مادران می ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 2

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>