سرخط خبرها
خانه » بارداری و زایمان » تمرینات ورزشی در دوران بارداری را جدی بگیرید

تمرینات ورزشی در دوران بارداری را جدی بگیرید

تمرین های بدنی ، ورزش ، استراحت و خواب کافی همیشه برای سلامت همه کس ضرورت دارد ولی در دوران بارداری واجب و ضروری است .مادر باردار هرگونه فعالیت بدنی و تمرین و ورزش را که قبلا انجام می داده است می تواند ادامه دهد. تمرین های بدنی ملایم مانند  قدم زدن، دوچرخه سواری و شنا کردن سبب آرامش فکری و جسمی مادر می شود . هدف از تمرین های بدنی در دوران بارداری اینست که حالت و وضع عضلات بدن و زیبایی مادر حفظ و حتی بهتر شود و مادر از نظر جسمی و روحی برای زایمان آماده گردد .

B1405944884

اگر مادر قبل از زایمان ورزش انجام دهد دیگر به کمک های زایمانی برای تولد نیازی ندارد . تمرین های بدنی باید از ۳ الی ۴ ماهگی شروع و در طول بارداری ادامه یابد . اگر مادر حامله در حین کارکردن در خانه خسته شد که این نیز به عنوان تمرین ورزشی به حساب می آید می تواند به پشت بخوابد و پاهای خود را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهد . این عمل ورم پاه ها را کم می کند . مادر باردار مواقعی که می تواند بنشیند هرگز نباید بایستد و مواقعی که می تواند دراز بکشد هرگز نباید بنشیند . خانم باردار موقعی که می ایستد باید وضع مستقیم بدن خود را حفظ کرده به این ترتیب که دوپای خود را به موازات یکدیگر قرار دهد و وزن خود را بطور مستقیم روی دوپا تقسیم کند . زانوها را مستقیم و شکم را به داخل و بالا بکشد ، دست ها و بازوها باید بطور طبیعی در پهلو قرار گرفته و سر باید مستقیم باشد و شانه ها به طرف عقب کشیده شود . مادر به هنگام ایستادن باید طوری بایستد که انگار بشقابی بر روی سر خود قرار داده است . بهترین حالت زمانی است که ستون فقرات به شکل مستقیم باشد .

Capture

در ماه های اول بارداری ممکن است مادر احساس خواب زیادتری کند که این یک مسئله طبیعی می باشد مادر در ماه های اولیه بارداری به ۸ ساعت خواب در طول شبانه روز نیاز دارد .

امتیاز شما به این مطب
[Total: 0 Average: 0]

همچنین ببینید

IMG11044863

یک بارداری چند سونوگرافی لازم دارد؟

وب ها:کارشناس  رادیولوژیست گفت در هر بارداری انجام سه سونوگرافی ضروری است. خانم های باردار ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج × = 25

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>