پنج شنبه , ۲۳ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » نکات خانه داری » ۵ روش عالی برای سرخ کردن سالم غذاها

۵ روش عالی برای سرخ کردن سالم غذاها

hou8213

تصور اکثر مردم بر این است که سرخ کردن غذا ها ، خوراکی را از سالم بودن دور می کند و با توجه به اینکه غذاهای سرخ کردنی چاقی را تشدید می کند افراد به دنبال راهی برای سرخ کردن غذا اما همراه با حفظ سلامت آن می باشند .

در ادامه مطلب ۵ روش عالی برای سرخ کردن سالم غذاها را آموزش می دهیم تا با بهره گیری از آن ها در کنار تناسب اندام غذای سالم تری مصرف کنید .

hou7712

× مهمترین نکته در سرخ کردن غذاها نوع روغن مصرفی برای سرخ کردن می باشد روغن‌های جامد بخاطر فرآیندهای هیدروژن اسید چربی ترانس بالایی داشته و بسیار مضر می باشند و در نهایت موجب ایجاد بیماری های قلبی می شوند .

× در هنگام آشپزی برای سرخ کردن غذا از روغن کلزا و کانولا که حاوی امگا ۳ می باشند استفاده نمائید تا ژ چربی‌های مفید را در کنار صرف غذا وارد بدن کنید .

× جالب است بدانید برعکس تصور اکثر افراد که سرخ کردن غذا با کره را مناسب می دانند باید بگوئیم چربی‌های اشباع در کره آن را از گزینه‌ مناسبی برای سرخ کردن خارج می کند .

× تابه های دوطرفه که حداقل روغن را جذب می کنند بهترین وسیله برای سرخ کردن غذاها می باشند و اگر از فر استفاده می کنید توصیه می شود فقط ته سینی فر را چرب کنید .

× توصیه می شود غذاهایی که اصلا نیاز به سرخ کردن ندارند را اصلا سرخ نکنید برای مثال سبزیجات نیازی به سرخ کردن ندارند و آب پز کردن سبزیجات علاوه بر حفظ مواد مقوی ان ها ، غذایی سالم تر است و اگر لازم بود سبزیجات را سرخ کنید یک تفت مختصر کافیست و همچنین مواد غذایی مانند بادمجان و … نیز که روغن زیادی جذب می کنند روش آب پز کردن مناسب تر است .

امتیاز شما به این مطب
[Total: 11 Average: 3.1]
۵ روش عالی برای سرخ کردن سالم غذاها در تاریخ خرداد ۱۹, ۱۳۹۴ امتیاز 5.0 از 5

همچنین ببینید

hou8252

کاربردهای مفید قالب یخ

یکی از ابزارهای ساده در آشپزخانه قالب های یخ می باشند . خانم ها می ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = یازده

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>