یکشنبه , ۲۶ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » پزشکی و سلامت » گردن پیامکی چیست

گردن پیامکی چیست

he3396

آیا تا بحال برایتان پیش آمده که به هنگام استفاده زیاد از وسایل الکترونیکی بدون سیم مانند تلفن همراه و تبلت دچار گردن‌درد شوید ؟؟؟ این مشکل یکی از شایع ترین درد های امروزی است که به گردن پیامکی معروف شده است . این بیماری بیشتر متوجه ستون فقرات و گردن‌ می باشد . می توان گفت براساس تحقیقات انجام شده تقریبا افراد ۱۸ تا ۴۴ ساله بر طبق آمار ۷۰درصد این بیماران را تشکیل می دهند . در واقع به علت اینکه شما به مدت طولانی گردن و به تبعیت از آن ستون فقرات خود را در حالت خمیده نگه می دارید به ستون فقرات و نخاع شما آسیب وارد شده و درنتیجه این آسیب شما احساس درد می کنید که به راحتی هم برطرف نمی شود . حتما پیش خود می گویید چرا ستون فقرات نمی تواند به مدت طولانی دریک حالت بماند در واقع مشکل از ستون فقرات نیست . سر انسان به‌طور طبیعی در حدود ۵/۴ تا ۵/۵ کیلوگرم وزن داشته که در حالت خمیده و پایین آوردن گردن قوس طبیعی گردن از بین رفته که در این حالت احتمال پارگی، تخریب، فشار و فرسودگی مهر‌ه‌ها و ساختار گردن بیشتر می‌شود و آن چیزی که شما احساس می کنید سردرد، گردن درد، دست درد و بی‌حس است . این درد ها به علت وارد شدن وزن سر به ستون فقرات بوده و هرچه قدر شما سر خود را بیشتر خم کنید این فشار و درد نیز بیشتر شده و دردها طولانی مدت می شوند . برای درمان این بیماری سعی شود در درجه اول کمتر از گجت ها استفاده کنید و اگر نمی توانید این کار را انجام دهید در مرحله بعدی هیچگاه به مدت طولانی سر خود را پایین نگه ندارید ، در روز حتما ورزش مخصوصا حرکات مربوط به گردن و ستون مهره ها را انجام دهید .

he3397

چند نرمش ساده که به شما پیشنهاد می کنیم :

- تمرین گردن: ابتدا از سر جای‌تان بلند شوید. دست‌ها را از پشت قلاب کنید. سپس گردن را آرام به سمت راست خم کنید و بعد سر جای اول برگردانید. همین حرکت را به سمت چپ تکرار کنید. این حرکت را سه بار انجام دهید.

- تمرین شانه‌ها: وقتی مدام روی میز یا روی صفحه گجت‌ها خم می‌شوید، شانه‌های شما درمعرض آسیب قرار می‌گیرند. برای پیشگیری از بروز مشکلات شانه یک حرکت ساده پیشنهاد می کنیم ؛ از جای‌تان بلند شوید، پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید، سپس هر دو شانه را به سمت بالا حرکت دهید و بعد آهسته به جای اول برگردانید. این حرکت را چند بار تکرار کنید.

نکته: هر حرکت کششی را حداقل یک تا دو بار تکرار کنید و در هر حرکت پنج تا ۱۰ثانیه بمانید. انجام این حرکات انقباضات عضلات شما را از بین می‌برد.

امتیاز شما به این مطب
[Total: 2 Average: 2.5]

همچنین ببینید

image_13930521142493

درمان پزشکی پرمویی در خانم ها

یکی از مشکلات برخی از خانم ها پرمویی می باشد که به دلیل بالا بودن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ دو = 6

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>