چهارشنبه , ۲۲ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » پزشکی و سلامت » اثرات کمبود فیبر در بدن

اثرات کمبود فیبر در بدن

۲۵ تا ۳۰ میلی‌گرم فیبر نیاز روزانه بدن به فیبر می باشد . رفع یبوست، حفظ تناسب اندام و کنترل کلسترول و قند خون از کابردهای فیبر در بدن است . درصورتیکه شما دچار کمبود فیبر باشید بدن با علائمی ان را به شما هشدار می دهد که در ادامه مطلب علائم کمبود فیبر در بدن را شرح می دهیم .

hhh1030

یبوست

مهمترین و مشخص ترین علامت کمبود فیبر در بدن یبوست می باشد . فیبرهای غیرمحلول در آب عمل دفع را آسان می کنند . اگر به دلیل نفخ یا عدم تحمل فیبر، ان را از رژیم غذایی جدا کرده اید به تدریج دوباره مصرف فیبر را آغاز کنید تا در آینده دچار مشکلات گوارشی و یبوست نشوید .

کلسترول خون بد

کاهش کلسترول بد خون بوسیله ی فیبرهای محلول در آب انجام می شود که با چسبیدن به کلسترول موجود در سیستم گوارشی آن را از بدن دفع می کنند .

زود گرسنه می شوید

اگر۴۵ دقیقه بعد از غذا احساس گرسنگی کردید یعنی کمبود فیبر دارید زیرا فیبرها باعث سیری زودهنگام و طولانی مدتی می‌شوند.

اضافه‌وزن

فیبرها به دلیل اینکه هضم کربوهیدرات‌ها را کندتر کرده و چربی ها را از سیستم گوارشی پاکسازی می کنند باعث لاغری می شوند . جذب کالری با مصرف فیبر کاهش می یابد و با جلوگیری از ترشح زیاد انسولین که باعث ذخیره‌سازی بیشتر چربی‌ها و چاقی می‌شود به تناسب اندام کمک می کنند .

مشکلات قلبی عروقی، چاقی، دیابت نوع ۲ و سرطان کولورکتال از سایر مشکلات کمبود فیبر در بدن است .

he3103

مصرف فیبر بیشتر از طریق :

میوه‌های ارگانیک سرشار از مواد مغذی

سبزیجات تازه و خشک

غلات کامل جایگزین غلات تصفیه‌شده

میوه‌های خشکی مانند خرما، زردآلوی خشک، انجیر، پسته، گردو و بادام و غیره

حبوباتی مانند نخود، عدس، لپه، انواع لوبیاها و غیره

امتیاز شما به این مطب
[Total: 9 Average: 2.7]
اثرات کمبود فیبر در بدن در تاریخ اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۴ امتیاز 5.0 از 5

همچنین ببینید

image_13930521142493

درمان پزشکی پرمویی در خانم ها

یکی از مشکلات برخی از خانم ها پرمویی می باشد که به دلیل بالا بودن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش × 9 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>