سه شنبه , ۲۱ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » پزشکی و سلامت » ناراحتی مفاصل و راه مقابله با آن

ناراحتی مفاصل و راه مقابله با آن

بدن انسان تحرک نیاز دارد و این راز شادابی بشر است.یکی از دلایل آن استحکام و آماده سازی مفاصل بدن است که متاسفانه با افزایش سن ، ان هم قدرتمندی خود را از دست می دهد.سالم نگه داشتن مفاصل می تواند آینده ی  سلامتی شما را تضمین کند و این امر به هیچ حالت میسر نمی شود مگر با تحرک و ورزش سالم.

 

sala27

در مورد ورزش به هیچ وجه از ورزش های سنگین در این امر نباید استفاده شود زیرا نتیجه ی معکوس خواهد داشت بهترین ورزشی که می‌توانید برای حفظ سلامت مفاصل خود انجام دهید ورزش‌هایی است که کمترین آسیب را به مفاصل وارد می‌آورد مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا. انجام ورزش‌های پرخطر آسیب وارده به مفصل را افزایش داده و رفته رفته باعث آسیب غضروفی می‌شود.

sala28

علاوه بر امور ورزشی تغذیه مناسب نیز می تواند بسیار در این امر شما را یاری کند.برای این کار متخصصان ماهی را پیشنهاد می کنند ماهی با دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ سلامت مفاصل را تضمین کرده و التهاب آن را کاهش می‌دهد. مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین دی به محکم‌تر شدن استخوان‌ها کمک می‌کند و در نتیجه از آسیب‌های مفصلی نیز جلوگیری می‌کند.
برخی افراد عادات بسیار بدی در نشستن چه پشت میز یا چه نشستن روی زمین دارند که کمر خود را به حالت غوز در می آورند که بسیار برای فرد ضرر دارد.در زمان برداشتن وسایل یا حمل اشیا مراقب باشید به جای اینکه باری را روی دست هایتان بگذارید، آن را روی بازوهایتان حمل کنید چرا که مفاصل بازوها قوی‌تر بوده وزن بار را راحت‌تر تحمل می‌کنند.اگر درد شما بسیار شدید است می تواند از یخ برای تسکین درد خود استفاده کنیدیخ عضو را بی‌حس کرده و به کاهش تورم کمک می‌کند. ولی هرگز یخ را به طور مستقیم روی عضو قرار نداده و آن را داخل کیسه بگذارید و سپس روی عضو قرار دهید

امتیاز شما به این مطب
[Total: 2 Average: 2]

همچنین ببینید

image_13930521142493

درمان پزشکی پرمویی در خانم ها

یکی از مشکلات برخی از خانم ها پرمویی می باشد که به دلیل بالا بودن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 × هفت =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>