پنج شنبه , ۲۳ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » پزشکی و سلامت » چگونگی کاهش مصرف شکر در رژیم غذایی

چگونگی کاهش مصرف شکر در رژیم غذایی

اکثر افراد نمی توانند در مقابل طعم شیرین مقاومت کنند . این ذائقه از کودکی با ما همراه است و مقاومت در برابر آن اندکی سخت است. در اینجا برای کاهش مصرف شکر چند راهکار ساده را ارائه می دهیم :

شکر
شکر

۱- دسرهای شیرین را از برنامه غذایی خود حذف کنید : به جای دسرهای شیرینی که به آن عادت کرده اید ، دسرهای بدون شکر مثل ماست و میوه را انتخاب کنید به شرطی که خودتان در منزل آن ها را تهیه کنید .

دسر ماست و میوه
دسر ماست و میوه

۲- به غذاهای خود غلات کامل را اضافه کنید : با اضافه کردن غلات خصوصا انواع کامل آن مثل نان و ماکارونی سبوس دار وعده های غذایی کاملی را برای خود ایجاد کنید.

۳- نوشابه و دیگر نوشیدنی های شیرین را از برنامه ی غذایی خود حذف کنید : در ابتدا و برای شروع بجای نوشابه های معمولی از نوشابه های رژیمی استفاده نمایید و به تدریج آن ها را از رژیم غذاییتان حذف کنید.

نوشابه رژیمی
نوشابه رژیمی

۴- قهوه یا چای را بدون شیرین کننده بنوشید : سعی کنید به تدریج میزان مصرف شیرین کننده ها را با چای و قهوه کاهش دهید.

۵-  به کمک فعالیت ورزشی، در هر هفته حداقل ۱۰۰۰ کیلوکالری بسوزانید.

۶- سعی کنید میل به شیرینی را در خود مدیریت کنید : سعی کنید هنگام مواجه با میل شدید به خوردن شیرینی، کمی ذهن خود را آرام کرده و حواس خود را پرت نمائید.

امتیاز شما به این مطب
[Total: 2 Average: 2]

همچنین ببینید

image_13930521142493

درمان پزشکی پرمویی در خانم ها

یکی از مشکلات برخی از خانم ها پرمویی می باشد که به دلیل بالا بودن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + هشت =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>