سرخط خبرها
خانه » پزشکی و سلامت » با خوردن این مواد غذایی خنگ می شوید

با خوردن این مواد غذایی خنگ می شوید

he2168

جویدن آدامس

در پژوهشی ثابت شده با جویدن آدامس کارآیی مغز کاهش می یابد . به هنگام انجام فعالیت هایی که به تمرکز و دقت نیاز دارند عمل ثبت داده ها و اطلاعات مختلف با جویدن آدامس دچار مشکل می شود این درحالیست که در پژوهشی دیگر مشخص شد آدامس جویدن به افزایش تمرکز کمک می کند. البته در مجموع اگر عادت به جویدن آدامس دارید در کنار نوشیدن آب کافی و داشتن خواب کافی مشکلات حافظه را بهبود بخشید .

he2169he2173

تنقلات، سیب زمینی سرخ کرده و فست فود ها

استفاده از غذاهای کم ارزش مانند چیپس و پفک، شیرینی ،سیب زمینی سرخ کرده و فست فود ها ضریب هوشی را بخصوص در کودکان پایین می آورد . وجود غذاهای سالم و مقوی در رژیم غذایی لازم بوده و اگر بجای ان ها موادی با ارزش غذایی کم مصرف شود علاوه بر مشکلات سلامتی عملکرد حافظه را مختل می کند . همچنین طعم دهنده و رنگ های مصنوعی که در این محصولات استفاده می شود با مختل کردن فعالیت های مغز بدن را رو به چاقی هدایت می کند .

he2170

کره

چربی های اشباه شده عملکرد مغزتان را کاهش می دهد . اگر در رژیم غذایی از چربی استفاده می کنید سعی شود از روغن های گیاهی و چربی موجود در روغن زیتون و آووکادو استفاده شود و از نمونه های کم چرب تری از فرآورده های حیوانی مانند پنیر، ماست و شیر بهره ببرید .

e43dbc5e0a81912dfe1c611baeea9c38

رژیم غذاییِ کم کربوهیدرات

اگر برای لاغر شدن سریع مواد غذایی کربوهیدرات دار را از رژیم خود حذف کرده اید باید بگوییم سلامتیتان و بخصوص فعالیت های مغز شما در خطر است . بدن بطور طبیعی نیاز به کربوهیدرات دارد و با حذف آن از چرخه دریافت باعث کند شدن فعالیت های مغزی می شوید . خوراکی هایی مانند ماکارونی، برنج قهوه ای و نان های سبوسدار بهترین منابع هیدرات های کربن هستند .

he2167

نمک

نمک علاوه بر افزایش فشار خون فعالیت های شناختی مغز را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد . البته نمک موجود در غذا کمتر از نمکی که به طور مستقیم مصرف می شود این آثار را دارد . علاوه بر نمک شکر نیز برای فعالیت های مغزی مضر می باشد .

امتیاز شما به این مطب
[Total: 0 Average: 0]

همچنین ببینید

image_13930521142493

درمان پزشکی پرمویی در خانم ها

یکی از مشکلات برخی از خانم ها پرمویی می باشد که به دلیل بالا بودن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + = 6

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>