چهارشنبه , ۲۲ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » پزشکی و سلامت » چرا بدون پرخوری هنوز چاق هستیم ؟ بخش اول

چرا بدون پرخوری هنوز چاق هستیم ؟ بخش اول

سستم بدن بطور طبیعی هر چه عذا وارد آن می شود سوخت و ساز می شود در صورتی که از این انرژی استفاده نشود بصورت چربی در بدن ذخیره می شود اما بر عکس این قضیه نیز اتفاق می افتد پاهی شما مقدار عذایی که مصرف می کنید بسیار کم است اما باز هم چاق هستید این یکسری عوامل دخیل در این قضیه هستند که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم :

 

he2464

کم خوابی سیستم بدن را به شدت ضعیف می کند پس اگر تا دیر وقت بیدار بمانید، احتمال بیشتری وجود دارد كه آخر شب به غذا خوردن روی بیاورید و به این ترتیب میزان کالری دریافتی‌تان افزایش می‌یابد. از طرفی تغییرات در میزان هورمون‌ها در این وضعیت باعث افزایش احساس گرسنگی و اشتها می‌شود و دیرتر احساس سیری خواهید كرد.

یائسگی در زنان در ابتدا چون سیستم اندام جنسی بدن را کلا با تغییراتی مواجه می کند به همین دلیل بیشتر زنان نزدیک به زمان یائسگی مقداری وزن اضافه می‌کنند، اما احتمالا کاهش هورمون‌‌های جنسی علت این افزایش وزن نیست بلكه با بالا رفتن سن، سوخت‌وساز در بدن کند می‌شود و کالری کمتری می‌سوزد.

همیشه پشت میز نشینی و کم تحرکی عاملی خطرناک هم برای افزایش وزن و هم عمر کوتاه تر هست پس اگر کارمند هستید و از صبح تا غروب پشت میز می نشینید بسیار در معرض چاقی هستید.

تخمدان هایی در بدن زنان وجود دارد که مشکلات هورمونی فراوانی برای آنها بوجود می آورد مخصوصا در سنین باروری آنها.در بیشتر زنان دچار این نشانگان، کیست‌های کوچک بسیار در تخمدان‌ها رشد می‌کند. این عارضه باعث از بین رفتن تعادل هورمونی می‌شود و بر چرخه قاعدگی تاثیر می‌گذارد و ممکن است پرمویی و آکنه ایجاد کند.چون در این زمان زنان نسبت به انسولین مقاوم هستند این مشکل برایشان اتفاق می افتد.

امتیاز شما به این مطب
[Total: 0 Average: 0]

همچنین ببینید

image_13930521142493

درمان پزشکی پرمویی در خانم ها

یکی از مشکلات برخی از خانم ها پرمویی می باشد که به دلیل بالا بودن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − شش =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>