سرخط خبرها
خانه » پزشکی و سلامت » روشی آسان برای رفع نشانه های پیش از قاعدگی

روشی آسان برای رفع نشانه های پیش از قاعدگی

نشانه های پیش از قاعدگی در همه ی خانم ها اتفاق می افتد . اما پیش از قاعدگی در ۵ تا ۱۰ درصد از افراد به‌ صورت جدی نشانه هایی بروز می کند که حتی زندگیشان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این نشانه ها علائمی نظیر افسردگی و اضطراب و به طور کلی تغییر در خلق و خوی فرد می باشد . روش هایی برای کاهش این نشانه ها وجود دارد که با رعایت آن ها این علائم به حد قابل توجهی کاهش می یابند .

sad_young_woman2

حمام آب گرم

استرس، ‌تحریک‌پذیری، اضطراب، نوسانات خلقی، از دست دادن اعتماد‌به‌نفس و گریه بی‌دلیل از علائو دوران قبل از قاعدگیست . ورزش کنید سپس یک رژیم غذایی مناسب و حالا با حمام آب‌گرم این نشانه ها را نخواهید دید . در حمام روی لیفتان دو قطره گل یاس و روغن بابونه بچکانید و روی پوستتان بکشید. این کار مانند نوعی ماساژ است که به آرامش شما کمک خواهد کرد.

تنظیم قند خون

نوسانات قند‌خون می‌تواند در خلق‌و‌خوی شما موثر است . قند خون تحت تاثیر نوسانات هورمونی که به‌طور طبیعی در تمام زنان قبل از قاعدگی اتفاق می‌افتد تشدید شده و از تنظیم و حالت نرمال خارج می شود . پس همیشه و مخصوصا در دوران قبل از قاعدگی قند خون خود را کنترل کنید .

امگا۳ مصرف کنید

امگا ۳ نقشی مهم در پایداری خلق‌وخو دارد. ماهی منبع غنی این ماده می باشد و مصرف آن می‌تواند موثر است. اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید به جای ماهی از بذر کتان استفاده کنید که آن هم منبع امگا۳  است.

کافئین ممنوع

نوشیدنی‌های کافئین‌دار به‌دلیل کافئین و شکری که دارند، می‌توانند نوسانات هورمونی و متعاقب آن نوسانان خلقی برایتان بوجود بیاورد و در دوران قبل قاعدگی با مصرف مواد کافئین دار نشانه های پیش از قاعدگی را تشدید می کنید. بهتر است میزان مصرف این نوشیدنی را کم کنید و آن را با چای سبز که آنتی‌اکسیدان دارد، جایگزین کنید تا ببینید چه تغییری در خلق‌و‌خوی شما اتفاق می‌افتد.

آرامش داشته باشید

با انجام تمرینات آرام بخش و ریلکسیشن می توانید خونسرد و متعادل شوید . فقط کافیست تا ۱۰ بشمارید و خودتان را در یک موقعیت آرامش‌بخش تصور کنید.

ورزش را فراموش نکنید

با انجام ورزش و تحرک بدنی استرس از بدنتان خارج شده و به آرامش می رسید . . سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه پیاده‌روی تند، دوچرخه‌سواری، شنا یا سایر ورزش‌های هوازی را در برنامه روزانه خود یا حداقل بیشتر روزهای هفته بگنجانید. با ورزش علاوه بر سلامتی نشانه های پیش از قاعدگی را کاهش می دهید .

رژیم غذایی با غذاهای غنی از آهن

احساس کمبود انرژی و خستگی دوران قاعدگی ناشی از خونی می باشد که در این مدت از بدن خارج می‌شود . بهترین کار این است که مقدار زیادی غذاهای غنی از آهن مانند اسفناج، تخم‌مرغ، لوبیا، آجیل و غلات سبوس‌دار به رژیمتان اضافه کنید. در بسیاری از زنان مصرف مواد‌غذایی غنی از کلسیم مانند شیر و ماست نیز می‌تواند به کاهش احساس خستگی کمک کند. تنقلات شیرین را نیز در این دوران کنار بگذارید .

امتیاز شما به این مطب
[Total: 0 Average: 0]

همچنین ببینید

image_13930521142493

درمان پزشکی پرمویی در خانم ها

یکی از مشکلات برخی از خانم ها پرمویی می باشد که به دلیل بالا بودن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو × 2 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>