دوشنبه , ۲۰ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » خواص مواد غذایی » منیزیم را در کدام مواد غذایی بیابیم

منیزیم را در کدام مواد غذایی بیابیم

حفظ و نگهداری دستگاه ایمنی بدن و کاهش خطر حمله قلبی از اثرات وجود منیزیم در بدن است . بامصرف مواد غذایی حاوی منیزیم می توانید به بدن خود کمک کنید . در این مطلب شما را با مواد غذایی حاوی منیزیم آشنا می کنیم .

he2968

دانه سویا

حتما از فواید فراوان دانه سویا شنیده اید . ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و اسیدهای آمینه از جمله مواد موجود در دانه سویا هستند که این ماده غذایی را به منبع غذایی خوبی برای گیاهخواران تبدیل کرده اند . برای تامین تقریبا نصف منیزیم مورد نیاز روزانه بدن فقط کافیست نصف فنجان سویای خشک تفت‌داده را میل کنید . دانه سویا با خواص فراوانی که دارد می تواند جایگزین مناسبی برای تنقلات باشد .

260081_171

سبزی‌های سبزبرگ تیره

مقادیر بالایی آهن، ویتامین و منیزیم در سبزیجات با برگ های سبز وجود دارند که اگر شما آن ها را با روش بخارپز یا آب‌پز بجای سرخ کردن اماده کنید املاح بیشتری برای استفاده بدن در ان ها بر جای می ماند و بهتر است برگ های جوان سبزیجات را بصورت خام مثلا در سالاد مصرف کنید . برگ‌های کلم، برگ چغندر و کلم‌پیچ منابع عالی ویتامین می باشند .

he2969

موز

یکی از میوه هایی که می توانید بصورت های مختلف مصرف نمائید موز بوده که با تولید ۱۰۰ کالری در بدن علاوه بر انرژی زا بودن حاوی منیزیم نیز می باشد و یک موز به طور متوسط حدود۳۱ میلی‌گرم منیزیم ​دارد .

he2966

شکلات تلخ

شاید فکر کنید که شکلات مزایای چندانی ندارد اما این مورد به شکلات شیری یا نیمه‌شیرین بر می گردد که با داشتن شکر فراوان برای بدن مضر هستند . شکلات تلخ با داشتن منیزیم یکی از خوشمزه ترین خوراکی هاییست که می توانید مصرف کنید که تخته ۴۱ گرمی شکلات تلخ حدود ۱۳ میلی‌گرم منیزیم دارد.

he2970

بادام برزیلی

نصف فنجان را از بادام برزیلی پرکنید و سپس میل نمائید حدود ۲۵۰ میلی‌گرم منیزیم را وارد بدن خود کرده اید البته در کنار جذب منیزیم ۴۶۰ کالری نیز دریافت کردید . اگر حساسیت زیادی بر روی وزن خود دارید از بادام برزیلی به مقدار کمتری مصرف کنید .

he2971

ماهی

ماهی ها به دلیل داشتن نوعی کلسترول خوب به نام اسیدهای چرب امگا۳ معروفند و همچنین باید بگوئیم گوشت ماهی با کالری کم دارای ویتامین D و منیزیم نیز می باشد . ماهی‌ها مثل هالیبوت، ماهی آزاد، گورماهی (ماهی ماکرال یا ماکرو یا اسقمری) و ماهی تن میزان منیزیم بالایی دارند بطوریکه نصف فیله ماهی آزاد حاوی ۵۳ میلی‌گرم منیزیم و نصف فیله هالیبوت حاوی ۱۷۰ میلی‌گرم منیزیم می باشند.

امتیاز شما به این مطب
[Total: 7 Average: 2.7]
منیزیم را در کدام مواد غذایی بیابیم در تاریخ خرداد ۶, ۱۳۹۴ امتیاز 5.0 از 5

همچنین ببینید

fresh_vegetables_0-600x401

دانستنی های مصرف گیاهان و میوه ها

جالب است بدانید که میوه ها و سبزیجات در کنار مفید بودن و حتی درمان ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 × = بیست هشت

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>