پنج شنبه , ۲۳ آذر ۱۳۹۶
سرخط خبرها
خانه » زیبایی و پرورش اندام » نکاتی جهت کم کردن آسیب دیدگی‌ دوندگان

نکاتی جهت کم کردن آسیب دیدگی‌ دوندگان

جالب است بدانید که انجام دادن یک تمرین ورزشی به مدت طولانی و ایجاد فشارهای پی در پی به یک نقطه از بدن باعث آسیب دیدگی‌های ورزشی می شود به همین دلیل در درجه اول توصیه می کنیم نباید تمرین ورزشی خسته کننده و به یک شکل ادامه یابد و می بایستی تمرین کمی تنوع داشته باشد و آن را بر روی یک قسمت از بدن مداوم تکرار نکنید . در رابطه با دویدن نیز همین طور است دویدن نباید خسته کننده باشد .

davande

حال نکاتی ارائه می دهیم که با استفاده از آن ها دویدن برای شما خسته کننده نمی شود و با رعایت آن ها آسیب دیدگی‌ در دوندگان به شدت کاهش می یابد .

قبل از دویدن کفش مناسبی انتخاب کنید و به دلیل اینکه هر کفشی تغییرات کوچکی در دویدن شما ایجاد می‌کند که به کم کردن فشار وارد بر قسمتی از بدن موثر است توصیه می کنیم در طول هفته‌ از کفش‌های مختلف برای دویدن استفاده کنید .

قبل از شروع به دویدن آمادگی جسمانی مناسب داشته باشید و در هنگام دویدن از یک الگوهای تمرینی خسته کننده پیروی نکنید ، سعی کنید با سرعت‌های مختلفی در طول هفته‌ بدوید. ورزش را قدرتی انجام دهید چرا که ورزش های قدرتی با ایجاد تعادل ، دونده را قوی می کنند . توصیه می کنیم ‌قدم های سریع و کوتاه بردارید و با حفظ فرم بدن از تکنیک مناسب استفاده کنید . بدن را صاف نگه داشته و به سمت جلو خم نشوید .

23155_423

ریکاوری به معنای استراحت کافی و کم کردن سرعت تمرینات در بعضی از روزها می باشد و اگر در هنگام ورزش احساس درد و سوزش در ناحیه عضلات را داشتید از حمام یخ و کمپرس استفاده کنید . همچنین اگر احساس درد بیشتری داشتید، تمرینات خود را سبک کنید. هرگز با احساس درد شدید نروید.

ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کنید . آگاهی از شرایط جسمانی و خستگی از ضروریات دوندگان است . اگر خستگی کمی داشتید و احساس سوزش کمی در عضلات می کردید به تمرینات خود ادامه دهید.

امتیاز شما به این مطب
[Total: 3 Average: 4]
نکاتی جهت کم کردن آسیب دیدگی‌ دوندگان در تاریخ شهریور ۲۷, ۱۳۹۴ امتیاز 5.0 از 5

همچنین ببینید

Walking-vs-Running

دویدن ورزشی موثر در چربی سوزی

یکی از راهکارهای بسیار عالی برای چربی سوزی ورزش و بخصوص دویدن است . اگر ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 9 =

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>